25 februari 2009

ja, jag suger på att komma på rubriker...
men då får det bli datum istället :)

jag är på så dåligt humör!
deprimerad och mår allmänt kasst!
har tagit på mig att jobba på fredag, vi får hoppas jag mår bättre då!
Det jag önskar mig mest av allt just är en glad bebis, ett rent hem och en lättare tillvaro...
Nån som vet vart man kan få tag i det?
vi har dte så stökigt hemma, dammigt, rörigt och stökigt!
men jag får aldrig tid till att städa!
och jag mår ännu sämre när det är stökigt!
men jag kan ju itne dra igång dammsugaren när prinsessan sover direkt...
och tvätt *suck*..man tvättar och sen ligger skiten och väntar på en hur länge som helst..*suck*
nä..ge mig en bättre tillvaro!

24 februari 2009

Vad säger man?
Vad gör man när ens barn blir bortrövad?
Detta är dte enda jag kan göra...
Här har ni en webbadress iaf...
http://www.thorwang.com/

22 februari 2009

åhh..imorn släpps pink-biljetterna...
Önskar jag kunde hänga på låset!!
Men..än en gång..pengar!!
Ge mig en vinnande trisslott någon!
Hoppas det finns biljetter kvar tills vi får pengar..
Var på en konser med henne för några år sen..
Har bara ett ord!
Wunderbart!
åhh...vill!
Hon spelar på hovet den 10 november!
Lääängtar!

19 februari 2009

Sjukt barn..suck...
Tuffsan är sjuk :(
Hög feber och nu ikväll har nosen börjat rinna!
Hoppas bara att det släpper!
Hon har haft feber (40 grader) sen igårkväll...
Men nu är hon dock på rätt gott humör!
Ligger på golvet för första gången på ett dygn.
Kryper lite..kikar lite..sen kommer hon tillbaka till mig (som för övrigt oxå ligger på golvet) för att vila :)
Min sötis!

Mr.Love kom tillbaka redan igår kväll!
Men han mår intve heller bra...
Så med andra ord..
Har 2 sjuklingar, den ene värre än den andre...
En gnällis som bara ska vara hos mamma hela tiden...
Och jag som ska på arbetsintervju imorn!
Hoppas bara Mr.Love känner sig bättre så jag slipper avboka!
Nä..nu är det tydligen lite gos på g..bebis på ingång ;)
Krya på oss!

18 februari 2009, del 2

Blev så glad..
Fick en länk på facebook...
Kolla in detta!
http://www.youtube.com/watch?v=VQ3d3KigPQM&eurl=http://widget.slide.com/version/20090218013523/widgets/fw/adapters/wrapper_youtube.swf?playerUrl=http://www.youtube.com/

Jag blev så glad! Och fick ståpäls på armen!
Tänk vad häftigt om man hade vart där :P
Se och njut!

18 februari 2009

Det blev ingen del 2 igår...
Satt och filade på ett skitbra inlägg, men nu är det borta...
Var för trött igår oxå, samma som idag!
Prinsessan har börjat visa sin morgonpigga sida..synd att hennes mamma inte har den genen...
Klockan var 8:11 imorse när hon kvittrade till för första gången..
Det tog oss nästan 1 timma att komma ur sängen....
Men men..
idag är det simdag!
Dessutom lät det som om malin och mira skulle komma förbi, likaså sussie och thea!
Alltid trevligt med besök!
Nä, nu ska jag fortsätta surfa!
Och se till så min krypande dotter inte äter upp posten...!

17 februari 2009. del 1?

tösabiten somnade fint vid 20:30..vaknade igen vid 22..uppe till 00 sen däckade hon i min famn...
Så bra gick det med de tidiga kvällarna...
Men det kanske ändrar sig igen?
Tror nämligen dte är lite tänder igen som kliar...
Nu kryper hon runt på golvet med sitt "bhoohooa"-ljud och låter som en bil!
Så söt så söt vår tösabit!
Det värsta är att jag har gryyymt ont i handen!
Fick snällt ta lite av de få pengarna och köpa lite värkmedecin...
hoppas bara det hjälper!
Nä, nu ska här fejas lite!
Kram på er alla

16 februari 2009

Hon sov heeela långa natten!
Hon började kvittra vid 9-tiden imorse..
Men jag är ändå trött...Och har intve gjort nåt nyttigt alls idag...
Skulle ju uträtta hur mycket osm helst, men har liksom itne kommit till skott!
Har ju fullt upp med att jaga krypande bebis!

Men usch vad tomt det blir utan Mr.Love!
Fast vi kom fram till att  det var rätt skönt att vara ifrån varandra lite.
Vi har haft det lite tufft på sistone..
Men skam den som ger sig!
Vi älskar varandra för mycket för att ge upp oxå!
Så vi kämpar på, och älskar varandra mera ;)
Nä, nu måste jag jaga bebis igen!!

15 februari 2009

I helgen har vi haft besök och bara funnits!
I fredags umgicks vi med tant och farbror.. Det var roligt, undeerhållande och så trevligt!
Det blev snack om allt och inget!

Jag hade en liten liten reflektion idag...
Finns det något mysigare än ett par mulliga bebisben?
Och en glad bebis då naturligtvis ;)

då åker Mr.Love snart igen...på jobb...
Det innebär pengar, vilket vi behöver.
Men det är såå tomt utan han!!
Nån som vill leka i veckan??
Hör av er!
Over and out!

jo men...

Vi är ännu uppe, båda två...
trots att jag sov såpass lite inatt är jag rätt pigg.
Men jag önskar att lilla fröken "jag-låter-numer-som-en-liten-skruttig-bil" kunde komma på att hon är trött...
en fundering har rotat sig det senaste...
Varför måste folk med barn enbart tala om barn?
Visst, jag gör det med men absolut inte i samma utsträckning som vissa!
jag kan bli tokig!
jag är människa oxå och vill tala om annat än bara barn!
jag vill inte veta hur mycket deras barn brukar äta, vad dom brukar äta eller hur mycket dom sover...
om jag itne frågar då..
för då vill jag ju veta...
man kan ju itne bli helt insnöad bara för att man har varit ett hotell i 9 månader och sen har en söt (?) (ibland ;) krabat att ta hand om...
detta får nog funderas mer över..
kanske se över mig själv...eller vad tycker ni?
pratar jag bara om prinsessan?
på tal om trollen..nu har hon fått tag i nåt hon iten ska ha...
have to run!

11 februari 2009

Javisst, lilla fröken somnade 22:30...
Men JAG låg och stirrade i taket till klockan 5 imorse!
Sen var det bara att hoppa upp 8:30 när väckarklockan (väckarmänniskorna) ringde...
Så idag blev det inget bad...mini för trött!
Hon får plaska i badkaret sen istället...
Och vi ska ju faktiskt bada på lördag!
Nu ska jag fånga min krypande donna!
Hejdå!

10 februari 2009, nr 2...

åh..jag är helt slut...
Vi har gjort fel redan från början!
Vi har vaggat henne till sömns...
Och nu ligger hon i sin säng och illskriker...
Just idag duger INGENTING!
Vet inte alls va det är med lilltjejen...
Men gud...hur f*n ska vi göra?
Eller jag?
För Mr.Love kommer att åka med till stockholm på jobb ett tag till...

Jag har inga tårar kvar, ingen ork kvar...
Alla goda råd man får funkar inte här!
Ska jag orka lyssna på hur hon gråter därinne?
Vad är rätt vad är fel?

-----------------------22:34------------------------------------
Dra på trissor! Det söta lilla barnet sover!
Hon fick skika lite, tjuta lite...
Sen tog jag upp i henne i mitt knä och gungade som om jag hade en gungstol...
Och hon sover nu!
Fast med denna "turen" kommer hon väl vakna mitt i nassen....
Och jag MÅSTE upp tidigt imorn...
Håll tummarna!!!!

10 februari 2009

fy fan..jag ger snart upp!
Jag måste väl vara sveriges sämsta människa?
Kan inte ens få mitt eget barn till att somna!
Och kolla på klockan...1:03!!
JAG måste få sova..JAG måste få vila...
Vad fan ska jag göra?
Det går inte att få henne att sova!
Jag vet inte vad jag ska göra!
Och Mr.Love är i Stockholm... Jag är helt själv...
Jag är helt slut efter en natt då hon vaknade och ville umgås och gungas i 2 timmar!
Jag orkar inte gunga henne igen...

-----------01:34---------------------
Efter 32 minuter med ihärdigt gungande, vyssjande, och gull så sover hon...
Jag skäms...
Jag har tilltalat henne med hög röst, skällt på henne...
Jag kastade en nappflaska i köket eftersom jag var så frustrerad!
Hur kan jag?
Hon är knappt 7 månader...
Men jag är helt slut sen inatt, knappt ätit nåt sen i lördags...
Och är själv med henne...
Men jag älskar henne så otroligt mycket!
Mitt hjärta svämmar över av kärlek..
Hon och Mr.Love är mitt allt, utan dom är jag inget!
Men hur kan jag låta mig själv skälla på henne?
Jag borde inte få finnas!
Nån som har tips på hur jag ska göra för att hon ska somna lättare?
Innan 22 är ingen idé att lägga henne för hon vaknar efter en timme....
Och är vaken såhär länge....
Tips?
Förlåtelse?
Skäms...
är helt förstörd...
söndertrasad...

8 februari 2009

Då åkte han...
Mr.Love är borta till på torsdag :(
Kommer bli så tomt..så ensamt...
Jag får väl se till att våldsgästa folk istället!
Nu ska jag försöka få i mig lite mat!
*snyft*

7 februari 2009

Jaha, då är en jobbnatt över, en kvar!
Har precis ätit lite och ska snart packa ihop mina grejor för ännu än natt!
Sen imron åker Mr.Love till stockholm för jobb..
Han är hemma igen på torsdag kväll.
Vi får se, han kanske får mera jobb sen :)
Skulle sitta fint!
Visst, det är tufft utan honom, men vad gör man?
Man måste klara det, så är dte bara!

Vår lilla vilding till tös kryper ju snart!
Hon ålar sig bakåt iaf, framåt ibland!
Tuggar på allt och river ner det mesta =)
Nu ska jag gosa lite innan jag åker!
God natt.

1 februari 2009

Vi har ett marodörbarn!
Åhh, jag blir tokig!
Hon somnade så fint vid 21:00.
Och vem vaknade vid 22:30?
Jo, marodören!
Fattar inte!
Vet inte hur vi ska göra för att hon ska sova och inte vakna!
Vi för inget oljud, hon sover inte onormalt mycket på dagarna!
åhhh..-ännu en sen kväll/natt!

Apropå hennes namn, min mormor hette Otilia, så hennes namn är inte taget efter mig!
Slut på spekulationer!